söndag 26 februari 2012

Mammahelg

I fredags kom mamma upp. Så det blev dubbelt fredagsmys! På lördagen så sjöng vi för henne så hon fyllde år, efter frukosten så gjorde jag och Tea en tårta som visade sig bli smarrig. Tomas och jag for till Comfort för att titta på badrumsmöbler. Hittade en jättesnyggt handfat med underskåp, och spegelskåp och ev ett högskåp från Aspen. Vitt handfat med svart skåp/spegel. Det blir kanon det!! Sen jag gick jag, mamma och barnen en sväng på stan. Bosse och Ingegerd kom på lite födelsedagsfika på eftermiddagen. Tårtan blev väääldigt god. På kvällen gjorde Tomas och jag god mat. Skaldjurspate´ med dill & citronsås, en skiva gravlax med sås till förrätt och ett glas kallt vitt vin, Masi. Till varmrätt gjorde vi rösti, oxfile´ och egen bearnasie. God sallad och ett glas Coffee. Sen blev det soffan och mello. Idag söndag så skjutsade Tomas Tea till Sara och Sofie, sen for han, Axel och Andi ut till stugan. Mamma for hem strax efteråt och jag satte mig ute i det strålande vädret med en bok och en kopp kaffe.

Inga kommentarer: