söndag 26 december 2010

Lite uppdateringar i juletid....

Herregud vad dagarna går fort, det är ett tag sen jag bloggade men jag har tänkt så här:inte just nu men sen..... Och nu är det sen.
Tv-rummet blir jättebra tycker heeeela familjen. Skönt. Idag så kanske käre maken ska trängas på annandagsrean och införskaffa en platt-tv!

Barnen har naturligtvis varit förväntansfulla denna vecka, inte så ivriga som ifjol. Men så är de ju ett år äldre oxå.
De blev väldigt nöjda med sina slalomutrusningar, åkmadrasser, böcker, filmer, legospel och vanligt lego. Axel fick även en beg. snowboard - lycka!
Jag & maken blir några böcker, vantar och en slant. Sen fick jag en julklapp av Tomas som blir avkopplande....

Tyvärr kunde inte min mamma komma pga snövädret som de varnat för, klass 2. Otroligt tråkigt men ett sunt beslut när man läser tidningarna om alla olyckor som har varit utmed vägarna.
Men hon kanske kunde komma efter nyår och innan trettonhelgen! Axel och Tea var väldigt molokna på julafton.

Det bästa med julbordet iår var det att det var alldeles lagom stort! Inte för många sorter och inte för mycket av allt. Alledes perfekt alltså.

Nu ska jag iväg för att jobba en dagtur, hoppas vi får det lugnt så jag kan fortsätta på stickningen ;0)

Inga kommentarer: