tisdag 28 december 2010

Slalompremiär....

Idag var det då äntligen dax för slalompremiär i Hedebacken.
Vi packade matsäck med varm saft, kaffe, varsin macka, prinskorv, köttbullar och apelsinklyftor. In med alla skidor i bilen och så iväg.
Köpte säsongskort till barnen och ett dagkort till mig(men det blir nog ett säsongkort till mig också. Men eftersom vi har såå himla mycket snö så var det ganska löst i backen - man är ju lite ovan så här i början på säsongen. Hoppas de pistade efter stängning!
Vi träffade Bebbe, Linnéa och Fanny så vi fick lite sällskap - kul.

Tea och jag åkte hem lite tidigare än Axel som träffade en kompis. Mamma Eva skjutsade hem honom sen.
Tea gick ut och lekte i snön med grannbarnen och jag satte mig i soffan med stickningen ;0)

Efter middagen ikväll for jag ner på Systemet och inhandlade vinet till Nyårsbuffén, det blev Il Rustico, Masianco och det mousserande Carrington. Sen beställde jag en flaska Joseph Cartron Smörkola till drinken "Texas Fudge". Sök på http://cocktailguiden.com
Tror den drinken är en riktig höjdare!!

Nu blir det slö i soffan...Kanske skidåkning imorgon??

Inga kommentarer: