måndag 28 juni 2010

Kalla vindar.....

Igår var det ju så skönt. Igår ja! Men inte idag inte.....
Det var inte lika klart väder när jag kikade ut tidigt imorse. Men jag klev upp ändå för mitt morgonkaffe i lugn och ro. Det blåste kallt!! Havet är ju nästan frysbenäget.. Nja inte riktigt men nästan.
Så frukosten åt vi inne och efter den så drog vi igång en rejäl städning. Det var så fint när man tittade ut genom fönstret men så fort man vågade ut näsan så blev den röd & började att rinna! Inte riktigt så kallt men ingen sommarvärme precis.

Imorgon hoppas jag på solstolsvärme. Barnen ska till kompisar på Lingarö, Tomas ska jobba så jag blir mol allena. Då är solstolen en underbar plats om det är varmt.

Medans jag bloggar så springer barnens hamstrar i sina hjul. Frisbee och hennes unge Rasmus. Tea fick köpa en unge av Axel, så nu har de varsin handtam hamster. De är faktiskt ganska roliga!! Men min dröm är ju en Soft Coated Wheaten Terrier en "softis"....

2 kommentarer:

Anne-Lian sa...

En annan har haft det mysigt i solen och värmen. Spontan fråga; visst var det en Hund du ville ha??? Skoja bara, softisar är fina men... Inga staffords dock ; ))

Malin sa...

Du är bra allt rolig du :)
Staffords är oxå fina men Softis....mmmm