fredag 2 juli 2010

Förberedelsedag....

Idag har tiden mest gått åt till att förbereda Teas sommarparty som går av stapeln imorgon.
Vi har bakat 4st Marjas solkaka (glasyren lägger vi på imorgon), blåst en massa ballonger och så har jag gjort två(egentligen tre)st picknickbröd. Det ena fylld med tomatsås, mozzarella, salami, basilika och oliver. Det andra fyllde jag med skinka, ost och basilika( lite barnvänligare kanske?). Det tredje åkte med buller & bång ner i slasken!!! Degen var fruktansvärd svårjobbad, när jag äntligen var klar med fyllning upptäckte jag mitt fatala misstag!! Trodde jag var smart som höll till på bakplåspapper. Men icke picke pö.... Det fastnade nåt så j--t! Då kom mitt humör fram och allt åkte i slasken.
När jag sen gjorde de två nästkommande bröden så gick det åt MYCKET mer mjöl än i receptet.... Sen lärde jag mig att tomatsåsen lägger man på sist (det blöter igenom annars)!
Men det ser jättegott ut! Bilder kommer sen




Nu är det lite ljudbok innan John Blund kommer på besök.

Inga kommentarer: