fredag 29 oktober 2010

Katastrofläge i morse!!!

Snacka om panik när jag kom in med dammsugaren i Axels rum och upptäckte att Frisbees bur var öppen!!! Tror ni att hon var kvar? NOPE!!!!
Av med dammsugaren, ut med alla lådor, kolla igenom sängen alla vinklar och vrår i hela huset........Ingen Frisbee!
Vad gör man? Lockade på henne, ställde fram vatten, mat och hjulet på golvet. Och väntade och väntade..... Ingen Frisbee....
Tragisk fredag. Ringde till Tomas mest för lite stöd - för vad kunde han gör som jobbade. Messade med Malin och Bebbe för lite support.
Jaha, det var den hamstern.

Efter en stund går jag ner för jag ska in i duschen och ser att jag inte bäddat sängen. Bäddar och ska lägga på överkastet - undrar vem som blev mest förvånad? Jag eller FRISBEE!!!!!! Där - i vårat överkast på sängen i vårt sovrum som är på nedervåningen är hon!!! LYCKAN är total kan jag säga.
Men hur i hela världen kom hon dit?? Det är en bra bit till Axels rum och vår branta trapp, hur fixade hon den? Eller har hon krupit in i nåt hål?? Ja inte vet jag - bara att nu är hon i buren igen!!! Men jag fick jaga henne lite granna på sängen innan jag fick tag på henne......

1 kommentar:

Faster Mimmi sa...

Stackars lilla hamstern, så långt hemifrån... har aldrig haft Hamster men väl marsvin som oxå rymt, de är dock lättare att hitta, hoppas allt slutade bra och att den lille rackaren fått sig en läxa, Borta bra men hemma Bäst.