onsdag 13 oktober 2010

Trött....

Jobbade kvällen igår och vi fick göra skäl för lönen!
När vi kom så fick jag ställa mig sterilklädd på en kärlundersökning som blev klar vid 17.30-tiden. Då hade det ju givetvis fllt på sig på de andra rtg.listorna. Så det var bara att vraka och välja. Jobbade hela tiden fram till kl.21 - vi käkade lite snabbt vid 19-tiden. Sen blev det lite lugnare och kl.23 fick vi gå hem.
Tyvärr var det väntetid på taxin ca 30min.
Väl hemma så åt jag en banan och då kom Axel, förmodligen hörde han taxin komma upp på gården. Han fick följa med mig till sängen, men hann bara lägga mig så ringde IVA så det var bara att klä sig och åka in.
Hem igen, klä av sig och somnade. Sen ringde Sydney kl.02.30 och sa att de fanns en pat från akuten. Klä sig och åka in igen... Så när klockan ringer klklockan 05.55 är man inte sååå pigg.
Åt frukost med barnen sen gick jag faktiskt och la mig för att sova en timme till. Liiiite piggare men inte mycket.

Ikväll jobbar jag till kl.19 på magnetkameran - sen blir det soffan och tv-tittande.

Inga kommentarer: