torsdag 14 oktober 2010

Ledig dag.....

Tog en långpromednad imorse efter det att jag följde barnen till skoltaxin - riktigt skönt. Det var innan det började att blåsa!
Sen var det dax äntligen för mig att få håret klippt och ljusa slingor. Tänk att jag ALLTID ska vänta så där länge varje gång innan jag beställer klipptid, så att mitt hår blir som en tjock tung björnmössa!

Sen for jag ut till Anette i Forsa. En supergo barnsjuksköterka som jag lärt känna genom chefsutbildningen. När jag kom på gården kände jag doften! Doften av nybakat...... Åh, hon hade bakat surdegbröd som hon bjöd med Kvibilleost och Brie med fikonmarmelad till. Dessutom äppelkaka med råkräm. Vet ni vad råkräm är?? Det visste inte jag iallafall. Det är hårt vispade ägg och socker som man blandar med vispad grädde, smaksatt med kanel och vaniljsocker - MUMMA kan jag lova!!!! Sen till det kokkaffe naturligtvis. Bästa fikat på länge

Hem till barnen och ner på stan, hade lovat dem fika på Dackås ;0)
Efter det skulle vi titta på vinterskor men Axel blev tvär så då åkte vi hem at once.

Inga kommentarer: