fredag 21 maj 2010

Fundering omkring bloggar....

Tänk att det här med bloggar berör så. Bloggar kan ju vara till för olika ämnen, det finns de som skriver om sitt famlijeliv, sina djur, sina sjuka barn, inredningstips eller bara om sina funderingar.

Jag tror att alla skriver för att dela med sig, beröra någon med sina ord. Ord kan vara laddat. Men orden betyder så olika för oss alla. Det är ju Du som lägger Dina värderingar på andras ord. Eller hur? Ord betyder olika saker för olika människor.
Ta till exempel ordet makt. Det ordet om något är väl laddat! Vad betyder det för dig? Säkert nåt helt annat än vad det gör för mig. Just nu betyder ordet makt för mig att kunna påverka. Men för någon annan kan det ju vara diktatur.

När jag läser bloggar så kan jag ibland bli upprörd. Men läser jag då inlägget en gång till så kanske det blir en annan innebörd. Återigen detta med den egna värderingen.
Har en blogg i min närhet som tydligen är såå berörande eller rättare sagt så laddad att den har blivit nedlagd. Ord berör, ord är starka, ord är viktiga.

Det är bara Dina egna värderingar som sätter begränsningar.

Inga kommentarer: