måndag 10 maj 2010

Låång måndag med bullbak

Men tänk vilken lååång måndag det har varit idag! Trodde aldrig den skulle ta slut, undrar varför man tycker att vissa dagar är längre än andra? Vet att vissa tycker att tisdagen är veckans längsta dag, är nog beredd att hålla med. Mycket pga att jag nästan alltid jobbar till kl.19 på tisdagar. Jag får iofs sovmorgon men det blir bara knappt 30 min längre i sängen eftersom barnen ska till skolan å förskolan.



Mmm, det luktar gott i köket härhemma. Nybakta kardemumma bullar. Finns det nån godare doft än nybakat?? Nygräddade bullar med iskall mjölk. Mumsfilibabba. Funkar med kaffe oxå.
Vill ni ha ett gott tips på kaffe? Jag har en pressobryggare, måttar upp kaffe sen tar jag antingen kardemumma/kanel på burk eller varför inte lite vaniljsocker å blandar med kaffet. Vips så har jag gjort smaksatt kaffe alldeles själv (bra mycket billigare än köp smaksatt kaffe). Men var försiktig med kryddorna det kan lätt bli för beskt om du tar för mycket. Lyx är att skumma varm mjölk till å så lite råsocker uppepå. Då behövs det ingen kaka till.....eller så tar man en nybakt bulle till!!



Skulle behöva nåt mer i kaffebrödsväg i frysen, men det får bli nästa vecka. Det är ju kortvecka denna vecka & vi tar å far till stugan antingen på onsdag kväll eller så torsdag morgon. Sen jobbar jag lördag/söndag dagtur på jobbet så då blir det ingen bakning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där!
Fin sida du har "bakat" ihop.
Fattar inte hur du hinner med allt!
Duktig DU!!!

Ha de bra och hälsa familjen

Kram
Bebbe

Malin sa...

Tack vännen, lite kul att dela med sig av vardagen. Prova vetja´ ;0)

Anonym sa...

Du är grym du....Du har fler timmar på dygnet än mig. Det vet ja!!!

//Malin L