fredag 28 maj 2010

Hamsteröverraskning!!

Jag har ju tidigare berättat att Axels hamster Frisbee är så mycket större än Teas Tjabo(tidigare Kim).
Igår eftermiddag så stack jag in mitt finger i Frisbees bo och hon skrek till & bet till mig i fingret. Inget konsigt med det. Hon har var lite känslig nån dag eller två men det trodde jag berodde på ny saker i buren....jo tack nya saker i buren!!!!
Jag lyfte på hennes hus för jag var lite nyfiken på var hon hade gjort av trådarna som hon bitit av på en leksak. Hon hade boat!! Och låg det 3-4st småsmå hårlösa hamsterbebisar! Jag hamnde i chock!
Hämtade Tomas som fick försöka hjälpa mig att få tillbaka huset men det var svårt utan att klämma de små bebisarna så vi satte tillbaka ursprungs huset. Ojojoj..... De pep lite granna och Frisbee undrade säker vad vi höll på med.

Så det var ju bara att sätta sig framför datorn & läsa lite om dräktiga honor och hamsterbebisar. Frisbee var alltså dräktig när vi köpte henne för det första och sen MÅSTE vi bli av med hamstertillskottet om 5-6veckor. Hör gärna av er för vidare information ;0)
Fortsättning följer.....

2 kommentarer:

Maria.Karelius sa...

Vilken överraskning.Nu är det bara att köpa fler burar.Snart kan ni öppna en djuraffär.

Malin sa...

Hörde att Kenneth ville ha en likaså Johanna.