söndag 30 maj 2010

Hemma efter en helg i Nyköping

Det blev en kort helg denna gång. Vi kom ner vid 21-tiden och var hemma igen idag strax innan kl.17.
Igår så gick vi en promis, lekte kurragömma, busmamma(jag jagar barnen) och gungade.
Vi åt säsongens första sillunch - underbar god! Färsk potatis, egen inlagd sill, köttbullar, gräddfil, gräslök, öl & snaps. Perfekt.
Märkte att Axel kliade sig i ena ögat och senare på em/kväll så varade ögat. Han är även förkyld, så igår efter en grillad korv så somnade han i fåtöljen. Lilleman. Blir hemma imorgon med Tomas.

Idag när vi åkte hem och var strax innan Tönnebro så hamnade vi bakom en husbil med surfbrädor och cyklar bakpå. Skojade och sa till Tomas att det kanske är Micke(som jag vet är på husbilssemester med familjen och cyklar bl.a). Micke med familj bor i Åre. När vi åker om så tittar jag in i bilen och ser en gipsad hand - det är Micke. Vet att han gjort illa sig. Vi svänger in på Tönnebro & de likaså. Självklart en liten pratstund. Världen är bra liten. Har inte träffat Mike på många många år. Har bara kontakt på Facebook.

Sen efter ytterligare en stund på väg hem så hamnar vi bakom en bil som jag tyckte att jag kände igen. Är det Bebbe sa jag. Nej det tror jag inte, sa Tomas för Elitloppet är ju inte klart. Men när vi åker förbi så....Bebbe med tjejerna!!!
Tänk vad kul att träffa kompisar utefter vägarna.

Hamsterbebisarna ser ut att må bra, lite svårt att se om alla finns kvar - men det är några som rör sig iallafall. Jag tror att Frisbee fick 3-4st, men det är svårt att se in i huset. Men om ett par dagar kanske vi kan lyfta huset för att kika lite.

Inga kommentarer: