måndag 10 maj 2010

Ska jag berätta om vår resa till Aruba....




14 mån efter det att vi beställde vår resa till Aruba så kom vi iväg. Iväg på min & maken Tomas 40års resa utan barn. Utan i barn i 2veckor. 2 veckor som vi bestämde över. Över när vi skulle vakna, äta , bada å vila.
Detta är en paradis ö, vilket lugn. Här är det avkoppling som gäller - det är så vackert i verkligheten som Ving visar i katalogen. Önskar att alla fick möjligheten att åka dit.
Vi bodde på Hotel Tamarijn, all inclusive - rekommenderas varmt. Åker gärna tillbaka till om några år när barnen är lite större så de kan följa med.



Denna vy hade vi från vår balkong, vi såg inte riktigt solnedgången perfekt men det var helt underbart ändå. Vi bodde nästan allra längst bort på hotell komplexet, vilket gjorde att vi hade det mycket lugnt hos oss. Det var inga som helst problem att få en solstol med tillhörande parasoll. Strandbaren på lagomt avstånd, sådär lagomt så man inte intog för mycket rom i solen!





Varmen var underbar, mellan 32-36 grader i snitt - helt oroligt skönt! Att det blåste hela dagarna var ett måste, annars tror jag inte att vi hade stått ut. Havet var turkost, 27grader - det fanns inte så så fisk att titta på när vi snorklade vid stranden. Vi gjorde en halvdags tur med katamaran för att snorkla då såg vi desto mer. Men inte lika vackra fiskar som i Egypten. Jag testade på "snuba", man har en regulator i munnen och luftslang som går till en flotte. Mellanting mellan att dyka å snorkla - häftigt!! Det ska jag prova på nån mer gång.

Pelikaner fanns det gott om, coola fåglar som fiskade nära oss flera gånger.
Maten var suveränt god tyckte både jag å Tomas, inte för starkt utan smakrikt. Vi hade bufférestauranger att välja på, italienskt-, asiatiskt-, internationellt kök och poolbarer med enklare rätter att välja på. Detta är en förrätt med tonfisk - mums.
Sen här kommer lite blandade bilder att njuta utav.








För att avsluta med dessa två underbara bilder. Den ena står för att vi har märkt Aruba med våra avtryck och den andra för att vi vill komma tillbaka!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill tillbaka ja määäää

isabelle sa...

Hej! Jag tog en bild på havet och använder som bakgrundsbild på min dator. Hoppas de är lugnt, den var så fin!