torsdag 6 maj 2010

Nyfiken på mig?

Kanske ska berätta lite granna om mig själv.
Född och uppväxt i Nyköping som ensambarn. Mamma, pappa, hundar(fast inte samtidigt, först tax sen setter). Flyttade till Göteborg som 20åring för att gå på Vårdhögskolan och läsa till röntgensjuksköterska. Har från Göteborgstiden några av mina närmsta vänner, Åsa & Joachim m familj inte i min allra närmsta bokstavliga krets eftersom de bor kvar å inte jag. Men de finns i min mobil nästan varje dag ;0)

Flyttade hit upp till Hudiksvall -93 eftersom jag fick jobb här. Å är kvar än!!!
Träffade min käre make Tomas -98, byggde stuga, fick Tea -00, Axel -03, blev fru Westman -04, villaägare -05. Älskar min familj över allt annat.
Sen har jag vänner som betyder mycket för mig. Malin H med man å alla härliga pojkar, Anna med sina 2 frön, Malin L(som lurade mig till detta!) med man å 2 barn, Bebbe med man å fam som min nyaste vän för att nämna några. Sen har jag ett helt gäng med underbara kollegor. Det var de som gjorde att jag stannade kvar i Hudik.

Mamma. Älskade mamma. Sist men inte minst. Långt ifrån mig, kvar i Nyköping. Tyvärr förlorade jag min älskade pappa i cancer -04 efter knappt ett år som sjuk. En ofattbar händelse i mitt liv. Ilskan. Frustrationen. Pendlandet mellan hopp å förtvivlan. Saknaden. Sorgen. Minnena.

Älskar mitt jobb som röntgensjuksköterska. Mitt kall brukar jag säga fast det kanske inte är politiskt korrekt som facklig företrädare att säga så?! Är även studenthandledare på jobbet - fruktansvärt kul men tufft!!
Nyfiken på ledarskap... Japp, jag var ordningsman i skolan ;0)
Lagledare för Teas innebandylag tillsammans med min Tomas som tränare och där även Bebbe har tränarroll. Det är såå kul, men såå skönt att säsongen är över just nu.
Brinner för friskola till Hudiksvall. Starkt engagerad i detta. Just nu väntar vi på Länsrättens beslut i frågan.

Detta plus att jag gillar att umgås med min familj och vänner(som det borde vara mer utav), läsa böcker,pilla på min iPhone, plocka bär i stugan, Facebook och Twitter användare, laga god mat å hitta vin som passar till så blir det jag. Malin som har börjat blogga.

2 kommentarer:

Lindqvistarna sa...

Har du lyckats få till bild funktionen? Skicka bild från IPHONE?

Malin sa...

Nope, men jag försöker. Om inte annat får min mentor hjälpa mig via telefonen ;0)